21 Mei 2008

Selamat Datang ke Blog saya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
selamat datang ke blog Yuzamri Mohd Yusoff. Terlebih dahulu saya mengucapkan kesyukuran ke hadrat Illahi dengan terciptanya laman blog yang tak seberapa ini. Nama saya Yuzamri b. Mohd Yusoff. Berasal daripada Jerantut pahang dan membesar sebagai anak peneroka di Felda Keratong 7. Muadzam Shah, Pahang. Saya adalah bakal graduan Universiti Putra Malaysia yang kini sedang belajar di tahun akhir. Saya merupakan seorang guru dan telah melanjutkan pelajaran di dalam bidang Sains Pertanian. Di Universiti Putra malaysia, saya telah mendapat pendedahan dan latihan dalam pelbagai aspek di dalam pertanian.

Objektif utama blog ini dihasilkan adalah bertujuan untuk dijadikan sebagai hub bagi semua penduduk Malaysia yang berminat untuk mendapatkan maklumat-maklumat berkaitan bidang pertanian. Antara bahan yang bakal dimuatkan pada masa kini ialah berkaitan tentang teknologi penanaman tanaman utama yang ditanam di Malaysia. Bahan-bahan bacaan yang dimuatkan juga bertujuan untuk dijadikan akses kepada pelajar-pelajar yang ingin meningkatkan ilmu pengetahuan mengenai pertanian.

Selain itu, turut dimuatkan di dalam blog ini ialah sumber-sumber pengajaran yang boleh digunakan untuk guru-guru yang mengajar mata pelajaran Sains Pertanian dan Kemahiran Hidup. Adalah diharapkan agar semua guru yang ingin berkongsi maklumat dapat memanfaatkan blog ini untuk meningkatkan ilmu pengetahuan dan bertukar pendapat.

Maklumat yang dimuatkan di dalam blog ini di ambil daripada nota kuliah semasa menuntut di Universiti Putra Malaysia, Laman Web Persendirian, MARDI, Jabatan Pertanian dan sebagainya.

Bagi guru-guru, segala maklumat mengenai pengajaran Sains Pertanian dan Kemahiran Hidup adalah diambil dari nota-nota serta rujukan yang telah saya lakukan semasa menuntut di Universiti Putra Malaysia.

InsyaAllah, Blog ini akan cuba dinaik taraf dan dipelbagaikan artikel dari masa ke semasa.

Sekian,Terima Kasih.

yuss

Tiada ulasan:

Catat Ulasan